مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 13:222022-07-16اقتصادي

مصوبه دولت چگونه به سوداگری مشاوران املاک پایان می دهد؟


برای نخستین بار با مصوبه هیات وزیران، بنگاه های املاکی در سراسر کشور با یک قانون واحد و مشخص که مانع درآمدزایی کاذب از هر نوع معامله ای می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا نوشت: وزارت راه و شهرسازی با هدف ساماندهی بازار مسکن و اجاره و حمایت از مستاجران بسته ای پیشنهادی خود را  با عنوان ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها به هیات دولت ارسال کرده است.

این بسته دارای پنج محور است که یکی از محورها بحث ساماندهی حق کمیسیون مشاوران املاک است.

براساس این پیشنهاد مبنای حق کمیسیون در خصوص خریدوفروش، ارزش معاملاتی املاک موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم است که توسط کمیسیون تقویم املاک هر ساله تعیین می شود، خواهد بود.

تغییر در شیوه نرخ گذاری خدمات مشاوران املاک خبر مهمی بود که چند روز پیش از سوی دولت اعلام و به اذعان بسیاری از کارشناسان یکی از عوامل مخرب در بازار مسکن شناسایی و از تداوم یک شیوه غلط جلوگیری شد؛ البته تا ابلاغ نهایی و انجام فرآیندهای قانونی، فعلاً کمیسیون مشاوران املاک با روش های پُر ایراد فعلی محاسبه می شود.

دفاتر مشاوران املاک در سراسر کشور طبق قانون از هر معامله تا 25 صدم درصد حق دریافت کمیسیون داشتند که در بسیاری از مواقع تا یک درصد از طرفین معامله برای انواع قراردادها اخذ می شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه دولت چگونه به سوداگری مشاوران املاک پایان می دهد؟

مصوبه دولت چگونه به سوداگری مشاوران املاک پایان می دهد؟