مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 18:372022-07-13سياسي

تحلیل سیدحسن خمینی از عکس های جیمز وب


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به عکس هایی که تلسکوپ جیمز وب ثبت کرده است، نوشت: کیست که با دیدن عظمت کیهان، آن هم از دریچه عکس های جدیدی که آخرین نسل تلسکوپ ها ارسال کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ضمن انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود، در یادداشتی نوشت: در میان واژه های عربی - که کاربرد فراوانی در ادبیات دینی دارد - کلمه ای است که بسیار با ترس و خوف قرابت دارد؛ تا آنجا که آن را گاه به اشتباه، با خوف به یک معنا گرفته اند.

خشیت - که می توان مترادف آن را در زبان فارسی دهشت دانست - به معنای بیم و ترس آگاهانه ای است که بر جان انسان مستولی می شود و ناشی از عظمت چیزی است که آدمی در مقابل آن خود را کوچک و ناقص می بیند.

عارفان و عالمان این کلمه را همواره درباره حالت انسان در مقابل خدا به کار برده اند و آن را بر گرفته از توجه آدمی به عظمت خدا از سویی و توجه به کوچکی و نقصان انسان دانسته اند.

برای من همواره بهترین مثال برای این صفت -که می توانست به خوبی آن را برای خودم و شنوندگان معلوم کند- حالتی بود که آدمی در مواجهه با عظمت کیهان و آسمان ها پیدا می کرد.

و این مثال این روزها با مشاهده عکس های تلسکوپ جیمز وب بهتر و بیشتر ما را به مفهوم خشیت رهنمون می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل سیدحسن خمینی از عکس های جیمز وب

تحلیل سیدحسن خمینی از عکس های جیمز وب