مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 16:572022-07-13بين الملل

واشنگتن: کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است


بازرسی آمریکا در افغانستان گزارش داد که به رغم ممنوعیت مواد مخدر از سوی طالبان، کشت این محصول در ولایت های جنوبی طی سال جاری افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بازرسی ویژه آمریکا در افغانستان (سیگار) در گزارشی به کشت مواد مخدر پس از  قدرت گرفتن طالبان در افغانستان پرداخته است.

  براساس گزارش سیگار،  به رغم ممنوعیت مواد مخدر از سوی طالبان، کشت این محصول در  ولایت های جنوبی از جمله هلمند و قندهار طی سال جاری میلادی افزایش یافته است.

این نهاد آمریکایی اضافه کرد: مواد مخدر به راحتی در بازارهای محلی هلمند و قندهار دادو ستد شده و کشاورزان این منطقه چاره ای جز کشت این محصول در اوضاع اقتصادی کنونی افغانستان ندارند.

  این در حالی است که رهبری طالبان طی فرمانی در سراسر افغاستان استعمال و انتقال، خرید و فروش، واردات و صادرات و کارخانه های تولید هرگونه مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز ممنوع کرده است.

      عبدالسلام حنفی ، معاون دوم نخست وزیر طالبان با حضور در کنفرانسی اعلام کرد که ملاهبت الله آخندزاده، رهبری این گروه کشت هر گونه مواد مخدر در سرتاسر افغانستان را ممنوع کرده است.

  به نوشته سیگار، طالبان در چندین ولایت افغانستان از جمله هرات و فراه در غرب افغانستان اقداماتی را در خصوص تخریب مزارع کشت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است

واشنگتن: کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است