مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 15:322022-07-13اقتصادي

همسان سازی قیمت های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو ضروری است


رییس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به بالا بودن 40 برابری قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری، این میزان تفاوت نرخ را منطقی ندانست و تاکید کرد این مهم اثر منفی در جلب سرمایه گذاران به خصوص در بخش خارجی و توسعه صادرات دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علاالدین بروجردی، رییس انجمن دوستی ایران و چین، روز چهارشنبه در بازدید از این منطقه به همراه اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به لزوم برطرف کردن موانع با هدف جلب سرمایه گذاری های خارجی تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین معضلات به عنوان مانع جدی بر سر راه توسعه، تفاوت فاحش قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری است و با توجه به اینکه کارگو تنها 2 درصد ظرفیت نقل و انتقال را عهده دار می باشد 40 برابر بودن قیمت سوخت آن نسبت به پروازهای مسافری منطقی نیست.

وی افزود: توسعه صادرات و در دست گرفتن بازارهای منطقه یک هنر است که عوامل متعددی از جمله قیمت سوخت در آن نقش دارند و این در حالی است که با این تفاوت قیمت ممکن است شرکت های خارجی فضا را در اختیار گرفته و ما متضرر شویم.

بنابراین انتظار می رود که هر چه سریعتر دولت و مجلس در این رابطه تصمیم گیری کرده و شاهد یک همسان سازی در این خصوص باشیم چرا که در این صورت شاهد رشد چشمگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همسان سازی قیمت های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو ضروری است

همسان سازی قیمت های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو ضروری است