مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 14:122022-07-12سياسي

دوران تفسیر به رای قانون گذشته است


مجلس از حقوق داوطلبان آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضاییه و سایر فارغ التحصیلان رشته های حقوق کوتاه نخواهد آمد و از تمامی ابرازهای قانونی خود برای برخورد با ذی نفعان انحصار استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی خضریان نماینده تهران در مجلس در یادداشتی نوشت: در حال حاضر در کشور ما به ازای هر صدهزار نفر در حدود 96 وکیل وجود دارد که این میزان در حدود یک سوم آمار کشورهای پیشرفته جهان است.

یکی از ریشه های کمبود تعداد وکیل در کشور، اولا ظرفیت گذاری در فرآیند جذب کارآموزان وکالت و ثانیا واگذاری این گلوگاه به ذی نفعان این حوزه بوده است.

تعارض منافع در تعیین ظرفیت و برخورد سلیقه ای در تعیین تعداد پذیرفته شدگان موجب شده تا در هر سال به طور متوسط تنها در حدود 5% از شرکت کنندگان در آزمون کارآموزی وکالت پذیرفته شوند.

حوزه سردفتری و کارشناسی رسمی نیز دست کمی از حوزه وکالت نداشته و سال هاست درگیر مسائلی از قبیل انحصار، تعارض منافع و رفتارهای سلیقه ای است.

مجلس یازدهم نیز با هدف تقویت سطح دسترسی عمومی به خدمات حقوقی و الغای انحصار از طریق حذف قاعده غلط و منسوخ ظرفیت گذاری، اقدام به تصویب مواد 3، 4 و 5 قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران تفسیر به رای قانون گذشته است

دوران تفسیر به رای قانون گذشته است