مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-12اقتصادي

توزیع 15000 هزار جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران گیلانی


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی خبر داد و گفت: ارزش پیله ها برداشت شده توسط نوغانداران 125 میلیارد تومان است که از راه درآمد خوبی نصیب این قشر از جامعه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، عدیل سروری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت پیله تر ابریشم در گیلان یکی از شغل های اساسی مردم این استان است، اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در استان گیلان دارای سابقه بسیار طولانی است به طوری همگان این استان را قطب تولید کرم ابریشم در ایران می دانند.

وی با اشاره به اتمام برداشت کرم ابریشم در استان گیلان افزود: بر اساس آمار نوغانداران گیلانی تاکنون  565 تن پیله تر ابریشم برداشت کردند.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی خبر داد و گفت: ارزش پیله ها برداشت شده توسط نوغانداران125 میلیارد تومان می باشد که از راه درآمد خوبی نصیب این قشر از جامعه شده است.

به گفته سروی یک سوم پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولید می شود که این امر نشان دهنده اهمیت پرورش کرم ابریشم در این استان است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه پرورش کرم ابریشم در دیگر استان های کشور بیان کرد: بیشترین پیله تر ابریشم در گیلان در شهرستان های لنگرود، شفت، لاهیجان، ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 15000 هزار جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران گیلانی

توزیع 15000 هزار جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران گیلانی