مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 07:472022-07-12پزشكي

آمار شگفت انگیز از تاثیر مرگ نزدیکان بر بیماران قلبی


محققان می گویند غم ناشی از از دست دادن عزیزان خطر مرگ را برای مبتلایان به نارسایی قلبی همراه دارد.

طبق آماری در سوئد مرگ همسر 113درصد خطر مرگ بیماران قلبی را بالا می برد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل تقریباً سه دهه داده های مربوط به حدود نیم میلیون بیمار نارسایی قلبی، محققان به این نتیجه رسیدند کسانی که غم و اندوه ناشی از از دست دادن عزیزانشان را تجربه کرده بودند، با افزایش 5 تا 20 درصدی خطر مرگ قلبی در طول چهار سال بعد روبرو بودند.

کریستینا لازلو ، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد گفت: یافته ها نشان می دهد اعضای خانواده، دوستان و پزشکان بیماران داغ دیده دچار نارسایی قلبی باید به وضعیت این افراد، به ویژه بلافاصله پس از از دست دادن عزیزشان توجه داشته باشند.

لازلو توضیح داد که نارسایی قلبی یک بیماری مزمن است که به تدریج رو به وخامت می رود، و در آن عضله قلب قادر به پمپاژ خون کافی برای پاسخگویی به نیازهای خون و اکسیژن بدن نیست.

تیم او خاطرنشان کرد که برآوردها نشان می دهد که بیش از 64 میلیون مرد و زن در سراسر جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

در این مطالعه، محققان داده های سلامت و سوگواری مربوط به بیش از 500 هزار بیمار که توسط ثبت نارسایی قلبی سوئد بین سال های 2000 تا 2018 ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار شگفت انگیز از تاثیر مرگ نزدیکان بر بیماران قلبی

آمار شگفت انگیز از تاثیر مرگ نزدیکان بر بیماران قلبی