مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 21:472022-07-02بين الملل

مشاور نظامی روس در گفت وگو با فارس: ایده ناتوی عربی محکوم به شکست است


مشار نظامی سابق روسیه در اردن تأکید کرد که امان هرگز در فعالیت های نظامی ائتلاف متجاوز و احتمالی عربی در خاورمیانه شرکت نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر اینیشچنکو مستشار نظامی سابق سفیر روسیه در اردن در خصوص دعوت شاه اردن به تشکیل ناتوی خاورمیانه گفت که شاه اردن مجبور شد به صورت علنی به ایده تشکیل ائتلاف عربی پاسخ داده و آن را تأیید کند.

اینیشچنکو در گفت وگو با فارس افزود که اردن هرگز در ائتلاف نظامی متجاوز احتمالی مشارکت نخواهد کرد و با این حال ائتلاف نظامی جدید در صورت تشکیل، بایستی ائتلاف دفاعی محض باشد.

عبدالله دوم شاه اردن چند روز پیش گفته بود که از ایده تشکیل ائتلاف نظامی در خاورمیانه شبیه به ناتو، حمایت می کند.

مشاور نظامی سابق روسیه در اردن درباره موضع عربستان سعودی در خصوص تشکیل ناتوی عربی نیز گفت که ابتکار ناتوی عربی مختص شاه سعودی و دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکاست و سیاست اردن نیز متفاوت از موضع عربستان است.

این کارشناس روسی افزود: روشن است که عربستان سعودی متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه در جنگ علیه ایران و دیگر قدرت های است که از لحاظ سیاسی پیشرفته هستند و به همین دلیل شاه سعودی از طریق ترامپ، ایده ایجاد ائتلاف نظامی کشورهای عربی به سبک ناتو برای مقابله با ایران و متحدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور نظامی روس در گفت وگو با فارس: ایده ناتوی عربی محکوم به شکست است

مشاور نظامی روس در گفت وگو با فارس: ایده ناتوی عربی محکوم به شکست است