مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 20:472022-07-01سياسي

دستورات ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی کشتی ها در بندر شهید رجایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

در جریان این بازدید، جلسه ای با حضور رییس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و مسئولین اداره بنادر و کشتیرانی و گمرکات استان برگزار شد.

    رییس کل دادگستری استان هرمزگان در این جلسه، دستورات لازم را به منظور تعیین تکلیف کالا های موجود در انبارها و گمرکات صادر کرد.

  مجتبی قهرمانی همچنین بر لزوم جلوگیری از معطلی کشتی های حامل کالاهای ثبت سفارش شده در لنگرگاه ها و ترخیص سریع محموله های آنها تأکید کرد.

    در ادامه، مسؤولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های عملیاتی بنادر استان و بندر شهید رجایی بندرعباس ارائه کردند.

 بر اساس آمار، گمرک شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد همچنین سالانه حدود 100 میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری 90 درصد کالا های کانتینری کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، پرداخت هزینه معطلی کشتی های در لنگرهای بنادر (دموراژ) برای تخلیه محموله خود بر عهده کشورمان است که گاه سبب افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورات ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی کشتی ها در بندر شهید رجایی

دستورات ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی کشتی ها در بندر شهید رجایی