مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 23:422022-06-30سياسي

هاشمی رفسنجانی روز انفجار مرگبار هفتم تیر چرا به جلسه حزب نرفت؟


یک کانال تلگرامی نزدیک به جریان موسوم به انقلابی و جبهه پایداری با انتشار مطلبی به پرسش درباره علت عدم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در واقعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 1360 پرداخت.

کانال تلگرامی ستاد سایبری عماریون با انتشار مطلبی عنوان کرده است که، چرا هاشمی رفسنجانی یک ربع قبل از انفجار بمب، از دفتر حزب جمهوری خارج شد؟ آنطور که خبرگزاری تسنیم پیش از این گزارش داده حدود ساعت 21 روز هفتم تیر 1360 دو بمب بسیار قوی در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منفجر شد، که بر اثر شدت انفجار قسمت هایی از ساختمان فروریخت و موجب شهادت ده ها تن از مقامات مملکتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و چند تن از وزرا گردید.

دی ماه 1392 بود که یک مقام آگاه امنیتی بدون ذکر نام در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفته بود که محمدرضا کلاهی نیز که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و پس از مدتی با خط دهی گروهک منافقین وارد کمیته انقلاب اسلامی و حزب جمهوری اسلامی شد، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیرماه سال1360 می باشد که این انفجار منجر به شهادت آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی و 71 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات دولتی از جمله معاونین وزارتخانه ها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی رفسنجانی روز انفجار مرگبار هفتم تیر چرا به جلسه حزب نرفت؟

هاشمی رفسنجانی روز انفجار مرگبار هفتم تیر چرا به جلسه حزب نرفت؟