مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 19:072022-06-29دانش

قدیمی ترین فسیل انسانی یک میلیون سال قدیمی تر است


باستان شناسان می گویند یک فسیل باستانی کشف شده در منطقه ای موسوم به «گهواره بشریت» یک میلیون سال قدیمی تر از تصورات قبلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از آی ای، یک روش نوآورانه در تعیین قدمت فسیل ها که توسط داریل گرنجر استاد علوم زمین، جو و سیاره شناسی در کالج علوم دانشگاه پردو توسعه داده شده است، نشان می دهد که بقایای فسیلی متعددی از اجداد اولیه انسان در محل غارهای استرکفونتین (Sterkfontein) قدیمی تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد.

در مطالعه ای که روز دوشنبه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شد، تیمی از دانشمندان از ذرات فضایی برای تجزیه و تحلیل استخوان ها در غارهای استرکفونتین، بخشی از یک مکان فسیلی بزرگ در شمال آفریقای جنوبی به نام گهواره بشریت استفاده کردند.

یافته های آنها سن برخی از این فسیل ها را بیش از یک میلیون سال بیشتر تعیین کرد.

این باعث می شود که آنها از دینکینش (Dinkinesh) که به اسم لوسی (Lucy) نیز شناخته می شود و معروف ترین فسیل جهان است نیز قدمت بیشتری داشته باشند.

مهد تمدن برای چندین دهه، دیرین مردم شناس ها و دانشمندان دیگر، استرکفونتین و دیگر مکان های این غار را در گهواره بشریت مطالعه کرده اند تا تکامل انسان و محیط زیست را در چهار میلیون سال گذشته روشن کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین فسیل انسانی یک میلیون سال قدیمی تر است

قدیمی ترین فسیل انسانی یک میلیون سال قدیمی تر است