مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 12:172022-06-29اقتصادي

افزایش کلاهبرداری به دلیل کمبود تراشه در جهان


کمبود شدید نیمه رسانا باعث افزایش کم سابقه گزارش های کلاهبرداری از سوی خریداران در سال میلادی گذشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایسنا، شرکت ERAI اعلام کرد: سال میلادی گذشته 101 مورد کلاهبرداری الکترونیکی از سوی شرکتهای مستقر در آمریکا گزارش شد که بالاتر از 70 مورد در سال 2020 و 17 مورد در پنج سال گذشته بود.

مارک اسنیدر، رییس شرکت ERAI اظهار کرد: شرکتهایی که به دنبال خرید تراشه هایی بودند که قادر نبودند از طریق توزیع کنندگان معتبر و مجاز تامین کنند، سعی کردند از واسطه های کمتر شناخته شده خرید کنند و پول برای خرید کالایی انتقال دادند که هرگز به دست آنها نرسید.

گزارش این کلاهبرداری، داوطلبانه بوده و اکثر کلاهبرداریهای الکترونیکی توسط واسطه های فروش تراشه در چین، اتفاق افتاده است.

به گفته کارشناسان صنعتی، اگرچه یک پایگاه داده قطعات تقلبی دولتی به نام GIDEP وجود دارد اما امکان گزارش دهی ناشناس ندارد.

از این رو شرکت ERAI، به پایگاه داده اصلی تبدیل شده که شرکت ها برای بررسی مشکلات تراشه تقلبی و گزارش کلاهبرداری استفاده می کنند.

با این حال، جدیدترین آمار نشان داد شمار وقایع تراشه تقلبی که در سال 2021 به ERAI گزارش شد، 504 مورد و در سال 2020، تعداد 463 مورد بود و افت چشمگیری در مقایسه با 963 مورد در سال 2019 داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کلاهبرداری به دلیل کمبود تراشه در جهان

افزایش کلاهبرداری به دلیل کمبود تراشه در جهان