مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 09:022022-06-29بين الملل

اردن: ناتوی عربی-اسراییلی در کار نیست؛ همه خواستار روابط خوب با ایران هستند


وزیر خارجه اردن طرح تشکیل ناتوی عربی-اسراییلی را تکذیب کرد و در ادامه گفت، همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با تهران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن صحبت از هر ائتلاف نظامی که رژیم اسراییل بخشی از آن باشد را تکذیب کرد و گفت، این موضوع در دستور کار سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به منطقه وجود ندارد.

وی در گفت وگو با الجزیره تأکید کرد: صحبت از ائتلاف عربی که اسراییل بخشی از آن باشد وجود ندارد و حتی طرحی از این قبیل وجود ندارد.

الجزیره نوشت، وزیر خارجه اردن با این اظهارات، گزارش رسانه های غربی و اسراییلی مبنی بر عزم تل آویو و کشورهای عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی در مقابله با ایران به کمک آمریکا را تکذیب کرد.

ایمن الصفدی در ادامه گفت وگوی خود بر محوریت مسأله فلسطین، اهمیت بحران سوریه و امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس تأکید کرد: همه خواستار سازوکارهایی هستیم که امنیتمان را از طریق گفت وگو و حل مشکلات در کنار امنیت انرژی و غذایی تأمین کند.

چالش هایی وجود دارد که همه ما را ملزم به کار می کند و با آمریکا در  خصوص این امور صحبت خواهیم کرد.

وی سپس گفت: همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با ایران هستند و برای اینکه به این مرحله برسیم باید با گفت وگو، همه عوامل تنش حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن: ناتوی عربی-اسراییلی در کار نیست؛ همه خواستار روابط خوب با ایران هستند

اردن: ناتوی عربی-اسراییلی در کار نیست؛ همه خواستار روابط خوب با ایران هستند