مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 14:272022-06-28اقتصادي

لزوم احداث سد برای آبیاری اراضی کشاورزی در روستای «قطار باروق»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، صالح حسینی فرماندار باروق در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی از دشت کشاورزی باروق اظهار کرد: با توجه به اینکه باروق دارای 7 هزار هکتار اراضی آبی و 36 هزار هکتار اراضی دیم است قرار بود آب اراضی آبی از محل احداث سد در روستای قطار تامین شود که در سال های گذشته فازهای صفر و یک مطالعاتی این سد به پایان رسیده و حتی نقشه شبکه آبیاری آن نیز تهیه شده است.

وی گفت: به منظور احیای دریاچه اورمیه عملیات اجرایی این سد متوقف شد که درخواست ما از مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی این است که یا عملیات اجرایی این سد از سرگرفته شود و یا اینکه از بند انحرافی سد نوروزلو با احداث ایستگاه پمپاژ، به طور آبیاری نوین آب اراضی کشاورزی باروق تامین شود.

فرماندار باروق اضافه کرد: برای تامین اراضی کشاورزی دیم که 1.

5 تُن محصول در هر هکتار در آنها تولید می شود پیشنهاد داریم از محل رودخانه آجرلو با احداث ایستگاه پمپاژ و بندهای کوچک به انتقال آب اقدام شود که این می تواند در سه ماه فصل آبیاری، آب مورد نیاز غلات کشت شده در اراضی دیم را تامین کند.

حسینی ادامه داد: این طرح ها نیز در جلوگیری از فشار به آب چشمه و قنوات که مصرف شرب بیشتر روستاهای بالادست باروق همچنین از فشار به آب های زیرزمینی کمک بسیار زیادی خواهد کرد و راندمان تولید را 6 برابر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم احداث سد برای آبیاری اراضی کشاورزی در روستای «قطار باروق»

لزوم احداث سد برای آبیاری اراضی کشاورزی در روستای «قطار باروق»