مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 18:172022-06-26فرهنگي

نسبت آذربایجان با شاهنامه و شاهنامه با آذربایجان/ پاسخ به نقدها


در چند دهه پیش مرشد جلال در ارومیه از شاهنامه خوانان مطرحی بود و در تبریز نیز مرحوم شاکری در دهه چهل و پنجاه از نامدارترین شاهنامه خوان های قهوه خانه ای کشور بود.

- گزارش کامل نشست نقد و بررسی چاپ دوم کتاب آذربایجان و شاهنامه در ارومیه نسبت آذربایجان با شاهنامه و شاهنامه با آذربایجان/ پاسخ به نقدها در چند دهه پیش مرشد جلال در ارومیه از شاهنامه خوانان مطرحی بود و در تبریز نیز مرحوم شاکری در دهه چهل و پنجاه از نامدارترین شاهنامه خوان های قهوه خانه ای کشور بود.

همچنین ما طومارهای نقالی را نیز در آذربایجان داریم.

چهارشنبه یکم تیر ماه سال جاری، استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه میزبان یکی از فرخنده ترین رویدادهای فرهنگی کشور در سال های اخیر و به ویژه در روزهای پساکرونایی بود: جلسه نقد و بررسی چاپ دوم کتاب آذربایجان و شاهنامه ، تالیف دکتر سجاد آیدنلو و حایز عنوان جایزه برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که به همت اداره کلّ فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران و بر اساس روایت علیرضا اسلامی مسؤول روابط عمومی نشست، در ابتدای برنامه و پس از شاهنامه خوانیِ رضا نوروزی مُرشد ارومیه ای، دبیر علمی جلسه دکتر سعید سلیمان پور پس از خیرمقدم به حاضران و ابراز تاسف و اندوه از درگذشت روان شاد دکتر احمد مهدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت آذربایجان با شاهنامه و شاهنامه با آذربایجان/ پاسخ به نقدها

نسبت آذربایجان با شاهنامه و شاهنامه با آذربایجان/ پاسخ به نقدها