مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 11:422022-06-22اجتماعي

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد


رییس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای تیر ماه طرح سنجش سلامت نوآموزان در تمامی مراکز و پایگاه های فعال حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وبدا، محمد احمدیان رییس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در موضوع غربالگری ها و آموزش های سلامت دانش آموزان نشست های متعددی با مسئولان آموزش و پرورش داشته ایم و از ابتدای تیر ماه طرح سنجش سلامت نوآموزان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 45 مرکز و پایگاه سنجش در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سنجش های آمادگی تحصیلی و سلامت نوآموزان را انجام دادند و افرادی که مشکلی نداشتند گواهی سلامت دریافت کردند و مشابه این برنامه امسال هم برای نوآموزان جدید اجرا می شود.

رییس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از بین نزدیک به 34 درصد نوآموزان مشکلاتی شناسایی شده که بیشترین موارد مربوط به قد و وزن بوده که عمدتاً ریشه در نوع تغذیه و سبک زندگی آنان دارد، خاطرنشان کرد: کوتاهی قد، آنمی، پدیکولوز، موارد تنفسی، مشکلات عفونی، چاقی و لاغری خارج از محدوده متعارف عمده مشکلات شناسایی شده بوده که بیشترین موارد مربوط به وزن گیری بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد