مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 13:422022-06-21سياسي

راه گریزی از اقتصاد غیرمتمرکز وجود ندارد


دیفای، تحقق رویای اقتصاد غیر متمرکز؛ مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس: راه گریزی از اقتصاد غیرمتمرکز وجود ندارد مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس، انحصارطلبی و نبود زمینه برای تصمیم سازی شجاعانه مدیران در ورود به اقتصاد غیرمتمرکز یا دیفای را، دلیل عقب ماندن ایران در این حوزه عنوان کرد و آن را آینده اقتصاد جهان دانست که راه گریزی از آن نیست.

محمدعلی آقامیر با اشاره به اینکه تمرکز زدایی نوعی آرمانگرایی و خواست جمعی است، به اقتصاد آنلاین گفت: نهادهای ناظر و قانونگذار حاکمیتی زمانی شکل گرفتند که نیازهای اساسی بشر تحت عناوین مختلفی مثل امنیت و تامین منافع جمعی، انسان را نیازمند نهادهای حاکمیتی می کرد.

وی افزود: ما باید این را بپذیریم که با پیشرفت تکنولوژی، بخشی از آن دلایل وجودی نهادهای حاکم و ناظر در برخی بخش ها قابل جایگزین شدن است.

حتی می توان گفت که امروزه بسیاری از مشکلات اقتصادی در سطح جهانی در محدودیت ها، رانت ها، تصمیم سازی و تلفیق سیاست با اقتصاد در همین نهادهای متمرکز واسط خلاصه می شود.

چاپ پول بدون پشتوانه، شریان های مالی متمرکز دنیا نظیر سوییفت و غیره نمادهای انحراف از مسیر توسعه پایدار و همگانی اقتصادی در دنیاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه گریزی از اقتصاد غیرمتمرکز وجود ندارد

راه گریزی از اقتصاد غیرمتمرکز وجود ندارد