مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 16:422022-06-19اقتصادي

مبارزه با آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان های خنج


مبارزه با آفت کنه گرد آلود خرما تار عنکبوتی در نخلستان های این شهرستان از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا نیمه اول مرداد ماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: امسال با توجه به خشکی هوا، تنش های گرمایی و احتمال افزایش شدت خسارت آفت، پیش بینی می شود مبارزه شیمیایی بر علیه این آفت در بیش از 50 درصد از نخیلات شهرستان صورت گرفته است.

علی علیپور اظهار کرد: آفت کنه گرد آلود خرما معروف به تار عنکبوتی یکی از عوامل خسارت زای مهم نخیلات خرمای شهرستان بوده که در صورت عدم ردیابی و مبارزه ی به موقع با آن ضمن تغذیه ازشیره برگ های جوان به خصوص میوه های خرما و کاهش عملکرد کمی و کیفی آن می تواند باعث خسارت جبران ناپذیری به نخلداران شود.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده برای مبارزه ی به موقع با این آفت در باغات شهرستان و هماهنگی های انجام شده با داروخانه های گیاه پزشکی و فروشندگی های سموم شهرستان برای تامین به موقع سموم مورد نیاز انتظار می رود مشکل خاصی متوجه بهره برداران نشود.

مدیر جهاد کشاورزی خنج بیان کرد: ضمن هماهنگی های انجام شده برای مبارزه با کنه گرد آلود خرما هر ساله از سمومی شامل نیسورون، نئورون و تترادیفون استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان های خنج

مبارزه با آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان های خنج