مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-15پزشكي

احکام بازدارنده شدید در حفاظت از سلامت مردم برای کشتارهای غیرمجاز اعمال شود


رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: برای جلوگیری از هرگونه کشتار غیرمجاز با توجه به شیوع بیماری تب کریمه در فصل گرما باید از احکام بازدارنده شدید برای افراد متخلف استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، نادر گوگلانی امروز در جلسه پیشگیری از کشتار غیرمجاز دام و بیماری تب کریمه و کنگو اظهار کرد: تبعات بعدی کشتار غیرمجاز با توجه به بیماری های مشترک بین دام و انسان و شیوع بیماری تب کریمه و کنگو در فصل گرم سال ما را نگران کرده و باید از هرگونه ذبح و کشتار خارج از کشتارگاه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: امسال اولویت سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل استان ها پیشگیری از کشتار غیرمجاز بوده و در همین راستا نظارت و بازرسی بر تمامی قصابی ها و محل کشتار دام ها در برنامه اصلی ما قرار دارد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بیش از 800 بیماری بین دام و انسان وجود دارد که 50 درصد کل بیماری های انسان را تشکیل می دهد، بیماری تب کریمه یا کنگو از طریق خون و ترشحات آلوده دام که توسط کنه آلوده گزش شده باشد با مصرف گوشت آن به انسان منتقل می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 نفر در سطح کشور به این بیماری مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر نیز فوت شده است، استان گلستان از این بیماری پاک بوده و موردی تاکنون مشاهده نشده اما ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احکام بازدارنده شدید در حفاظت از سلامت مردم برای کشتارهای غیرمجاز اعمال شود

احکام بازدارنده شدید در حفاظت از سلامت مردم برای کشتارهای غیرمجاز اعمال شود