مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 10:522022-06-15پزشكي

افراد دارای گروه خونی «O منفی» حتما خون اهدا کنند


معاون اداره کل انتقال خون استان تهران با اشاره به کم بودن فراوانی گروه خونی o منفی، گفت: افرادی که گروه خون o منفی دارند واجب است خون بدهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مجید مسلمی، معاون اداره کل انتقال خون استان تهران در رادیو تهران به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون درباره شرایط اهدای خون با برنامه تهران ما سلامت گفت وگو کرد.

معاون اداره کل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه 14 ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون است گفت: 14 ژوئن سالروز تولد کارل لندشتاینر، زیست شناس اتریشی برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1930 به خاطر کشف گروه های خونی است.

در این روز از اهداکنندگان خون در سراسر جهان تقدیر می شود و برنامه هایی برای دلایل لزوم اهدای خون و حیات بخشی آن اجرا می شود.

در کشور ما هم در این روز جشنی در سازمان انتقال خون برپا می شود و از افراد و نهادهای دخیل در امر اهدای خون و فرآورده های خونی، تجلیل می شود.

وی گفت: 14 ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون است اما 9 مرداد روز ملی انتقال خون در ایران است که به مناسبت تاسیس سازمان انتقال خون در ایران نامگذاری شده است.

مسلمی در توضیح لزوم اهدای خون در جوامع، گفت: اگرچه تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده اما هنوز جایگزین مناسبی برای خون و فرآورده های خونی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد دارای گروه خونی «O منفی» حتما خون اهدا کنند

افراد دارای گروه خونی «O منفی» حتما خون اهدا کنند