مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 08:572022-06-15اجتماعي

سالانه 5 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در ایلام واکسینه می شوند


سالانه این اداره کل اقدام به واکسینه کردن رایگان حدود 5 هزار قلاده سگ کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک نمونه گیری و معدوم سازی دام مشکوک انجام می شود.

- پورنجف مدیر کل دامپزشکی استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است.

وی افزود: عمده ترین راه انتقال هاری از طریق گزش و یا خراش توسط حیوانات آلوده و مبتلا است.

مدیر کل  دامپزشکی مهم ترین عوامل انتشار بیماری هاری را سگ های ولگرد و بلا صاحب عنوان کرد و گفت: این حیوانات باید توسط ارگان های مربوطه جمع آوری شود.

پور نجف با تاکید بر این که بیماری هاری یک بیماری صد در صد کشنده است گفت: به مردم توصیه می شود از تماس مستقیم با گوشت خواران مبتلا به بیماری مانند سگ و گربه خودداری کنند.

وی در ادامه با تشریح علائم بیماری هاری توضیح داد: این بیماری عمدتا با تغییر ناگهانی رفتار حیوان همراه بوده و باعث می شود به راحتی به انسان و سایر حیوانات حمله کند و در حالت خاموشی بیماری گاهی نیز همراه با گوشه گیری، بی حالی و بی قراری دام و خروج کف از دهان همراه است.

این مقام مسئول از همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده حیوانات مشکوک به بیماری هاری از طریق نزدیکترین اداره دامپزشکی و یا تلفن ارتباط عمومی1512  گزارش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 5 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در ایلام واکسینه می شوند

سالانه 5 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در ایلام واکسینه می شوند