مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 13:322022-06-14اقتصادي

لزوم بررسی پتانسیل ها و محدودیت های استفاده از پساب فاضلاب «بیرجند»


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند در برخی موارد می تواند جایگزینی برای منابع آب باشد لذا باید پتانسیل ها و محدودیت های استفاده از این آب بررسی و اعلام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست کمیته کنترل آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب خام و پساب، اهار داشت: در حال حاضر از بخشی از پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند برای محصولات علوفه ای و درختان غیرمثمر استفاده می شود.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به استفاده از این پساب در برخی محصولات کشاورزی حاشیه رودخانه شاهرود و روستاهای اطراف هشدار داده لذا موضوع باید مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رهاسازی پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند در رودخانه شاهرود و استفاده غیرمجار کشاورزان روستاهای اطراف برای آبیاری محصولات، تصریح کرد: استفاده از این پساب برای بخش کشاورزی در صورتی که گرید کشاورزی داشته باشد، بلامانع است.

عباس زاده اظهار داشت: استفاده از پساب فاضلاب برای کشاورزی باید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تعیین تکلیف شده و محصولاتی که بلامانع است اعلام و همچنین جلوی سوء استفاده برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بررسی پتانسیل ها و محدودیت های استفاده از پساب فاضلاب «بیرجند»

لزوم بررسی پتانسیل ها و محدودیت های استفاده از پساب فاضلاب «بیرجند»