مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 12:172022-06-14فرهنگي

فراستی: سینما آینه اجتماعی خودش نیست، این دعوای من با آوینی بود


مسعود فراستی در نشست «سینمای ایران از امید تا سیاه نمایی» با تاکید براینکه سینما آینه اجتماعی خودش نیست، گفت: این موضوع دعوای من با مرتضی آوینی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست نقد و بررسی سینمای ایران از امید تا سیاه نمایی با حضور مسعود فراستی و با اجرای میلاد دخانچی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 مسعود فراستی در نشست سینمای ایران از امید تا سیاه نمایی با تاکید براینکه سینما آینه اجتماعی خودش نیست، گفت: این موضوع دعوای من با مرتضی آوینی بود.

*دخانچی: کارکرد آینه نفی وضع موجود است در ابتدا، میلاد دخانچی مجری برنامه به فیلم کاپرا کجاست؟ اشاره کرد و گفت: عمده استدلال این فیلم روی مفهوم سینما به مثابه آینه و تایید و رد این گزاره طراحی شده است.

فیلم انصاری تلاش می کند این گزاره را به مشکل تبدیل کند و اثبات کند که این گزاره چقدر درست یا غلط است.

وی گفت: موضع فیلمساز در اثر کاپرا کجاست؟ این است که فیلمساز با مخفی شدن پشت گزاره سینما به مثابه آینه یا انعکاس دهنده وضع موجود از مسئولیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خودش شانه خالی می کند.

این مجری در ادامه به تشریح وضعیت آینه پرداخت و با طرح این سوال که اساساً آینه چیست و اگر بخواهیم آن را فلسفی تجزیه و تحلیل کنیم چه کارکردی دارد، عنوان کرد: آینه در قدم اول چیزی است که انعکاس دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراستی: سینما آینه اجتماعی خودش نیست، این دعوای من با آوینی بود

فراستی: سینما آینه اجتماعی خودش نیست، این دعوای من با آوینی بود