مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 08:022022-06-14اقتصادي

عزم جدی دولت در مبارزه با لوازم خانگی قاچاق


یک عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: مقایسه هزینه های تولید داخلی و هزینه های قاچاق به داخل مرزها، حاکی از یک رقابت نابرابر است و در این زمینه شاهد عزم جدی دولت در مبارزه با ورود غیرقانونی کالاها هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کارشناسان معتقدند قیمت محصولات قاچاق لوازم خانگی به طور متوسط 30 تا 40 درصد پایین تر از تولیدات داخلی است، این در حالی است که مواردی همچون بیمه، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، گمرکی و غیره 30 درصد قیمت تمام شده تولیدکنندگان داخلی را تشکیل می دهد.

قرار دادن این دو مقوله در کنار هم عدم توان رقابت محصولات داخلی با کالای قاچاق را نشان می دهد که این مساله ناشی از خلأهای قانونی است و تا این شرایط را داریم ارزش اقتصادی شرکت های ما نمی تواند رشد کند و منجر به کاهش تولید و اشتغال می شود.

امروز عزمی جدی برای مقابله با قاچاق لوازم خانگی در کشور شکل گرفته است و اقدامات متنوعی در دستور کار قرار دارد، با این حال بهترین راه مقابله افزایش کیفیت و قیمت های منصفانه و رقابتی است که می تواند حتی در صورت آزادی واردات لوازم خانگی هم بزرگ ترین حامی این صنعت باشد.

برآوردهای برگرفته از کشفیات نشان می دهد که از کل قاچاق کالاهای وارداتی به کشور سهم لوازم خانگی حدود 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم جدی دولت در مبارزه با لوازم خانگی قاچاق

عزم جدی دولت در مبارزه با لوازم خانگی قاچاق