مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 07:222022-06-14اقتصادي

حق شناس: ارز 4200 تومانی فسادهای کلانی داشت اما نباید حذفش کرد!


عضو سابق شورای شهر تهران می گوید ارز 4200 تومانی فسادهای کلانی را در اقتصاد به وجود آورد اما دولت نباید آن را حذف می کرد! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عضو سابق شورای شهر تهران می گوید ارز 4200 تومانی فسادهای کلانی را در اقتصاد به وجود آورد اما دولت نباید آن را حذف می کرد! محمد جواد حق شناس، عضو حزب اعتماد ملی است و سابقه معاونت در وزارت ارشاد و مدیر کلی در وزارت کشور اول اصلاحات را دارد.

وی به روزنامه شرق گفت: دولت سیزدهم حذف ارز ترجیحی را به عنوان سیاستی برای کاهش هزینه ها و تأمین بخشی یا تمام کسری بودجه خود در دستور کار قرار داده است.

این ربطی به فسادزابودن یا نبودن این ارز ندارد.

درثانی بی شک ارز ترجیحی فسادهای کلانی در عرصه اقتصاد به وجود آورده است، اما شیوه کار دولت در حذف این ارز، آن هم در این بازه زمانی که شرایط اقتصادی و معیشتی کشور با چالش های متعددی مواجه هست، جای نقد دارد.

به نظر من سؤال مهم تری که باید از دولت پرسید این است که آیا دولت به نام مبارزه با فساد ناشی از ارز ترجیحی باید حذف این ارز، تشدید تورم و افزایش فشار معیشتی به مردم را پیش می برد یا اینکه جا داشت دولت و کابینه سیزدهم به جای حذف ناگهانی این ارز، آن هم با این شیوه، نظارت ها را بر رانت ها و فسادهای ناشی از ارز چهارهزارو 200 تومانی بیشتر می کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق شناس: ارز 4200 تومانی فسادهای کلانی داشت اما نباید حذفش کرد!

حق شناس: ارز 4200 تومانی فسادهای کلانی داشت اما نباید حذفش کرد!