مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 10:322022-06-13اجتماعي

شوری آب قم با کاهش مصرف کم می شود


فرماندار قم به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و جمعی از مدیران استان از بخش هایی از پروژه عظیم انتقال آب به قم بازدید و با توجه به کاهش منابع آب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عباس ذاکریان فرماندار قم، محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، سیدرضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از مدیران استان از پروژه انتقال آب به قم، سد کوچری و تصفیه خانه آب قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه تأمین آب استان قرار گرفتند.

* کاهش 50 درصدی ورودی به سد کوچری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه کاهش بارندگی ها، استان را در وضعیت تنش آبی قرار داده است، گفت: بر همین اساس ورودی سدکوچری 50 درصدی کاهش داشته و ما را  با محدودیت آبی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش سهم قم از سدکوچری و رشد مصرف به دلیل افزایش دمای هوا، سبب تأمین بخشی از آب شهر از منابع زیرزمینی شده است، اظهار داشت: همین امر باعث افزایش شوری آب در شهر شده است.

مهندس بختیاری درعین حال تصریح کرد: هر چه قدر صرفه جویی در مصرف آب بیشتر شود به همان میزان برداشت از چاه ها کمتر می شود و به تبع آن شوری آب نیز کاهش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوری آب قم با کاهش مصرف کم می شود

شوری آب قم با کاهش مصرف کم می شود