مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 08:072022-06-11اقتصادي

بازی با جان مردم زیر سایه مجوزهای خلاف قانون


ساختمان های ساخته شده در دامنه کو ه ها یکی از مهم ترین عوامل ریزش کوه هستند، ساختمان هایی که با اخذ مجوزهای نادرست از شهرداری در دامنه کوه ها رشد کردند و حالا باید نگران رخ دادن اتفاقاتی نظیر متروپل باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، این روزها ریزش متروپل در آبادان شاید بهانه خوبی شد تا در دیگر شهرهای کشور از جمله شیراز با حجم زیادی از ساختمان های سر به فلک کشیده هشداری به مسئولان داده شود.

  سرنوشت بسیاری از ساختمان های شهر شیراز همچون بارانا، هتل ستارگان و شاخص ترین آن آسمان خراشی به نام آسمان که چندین طبقه آنها بدون مجوز و از روی زد و بندها و بده بستان های شخصی ساخته شده است شاید همچون متروپل رقم بخورد و در نهایت بماند اندوه و حسرتی که جبران نشدنی است.

  از کنار ساختمان ها که بگذریم، کوهخواری نیز این روزها بسیار جای بحث دارد!  رد پای ساخت و ساز بر روی دامنه کوه ها اتفاقی است که در سال های اخیر بسیار به چشم می خورد.

  در نقاط شمالی شهر شیراز و شهر صدرا این اتفاق نمود بیشتری دارد، در حالی که برخلاف اظهارات کارشناسانه زمین شناسان احتمال رانش و ریزش در کوه ها بسیار وجود دارد و ساختمان سازی بر فراز کوه ها به لحاظ ایمنی ضمانت کافی را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی با جان مردم زیر سایه مجوزهای خلاف قانون

بازی با جان مردم زیر سایه مجوزهای خلاف قانون