مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 23:572022-06-08سياسي

جهاد تبیین در درجه اول از وظایف حوزویان است


استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مسئله جهاد را امری مقدس توصیف کرد و افزود: به بیان ائمه(ع) جهاد تبیین در درجه اول از وظایف حوزویان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، جلسه پرسش و پاسخ آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی با جمعی از طلاب و دغدغه مندان عرصه فرهنگی و رسانه ای، روز چهارشنبه در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه، واقع در میدان روح الله شهر قم برگزار شد.

در این جلسه آیت الله سیفی مازندرانی، تحلیل مسائل سیاسی جاری، نقد و بررسی سازنده در حوزه علمیه را امر مطلوبی دانست و در این زمینه اظهار کرد: براساس آیات و روایات، همه ما در قبال مسائل جاری کشور مسئول هستیم؛ با این حال نقد پرخاشگرانه که منجر به انوع هتک حرمت می شود و به گونه ای است که مخاطب بیشتر از بیان تضعیف آن استفاده می کند، حرام است و باید از بیان آن جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: روایت معروف است که اگر مردم از ظرافت و زیبایی کلام ائمه اطهار آگاه شوند، قطعا از این بزرگواران تبعیت می کنند؛ لذا این وظیفه حوزه علمیه است که این گونه مسائل را برای مردم تبیین کند.

این استاد حوزه علمیه، مسئله جهاد را  امری مقدس توصیف کرد و افزود: جهاد تبیین یکی از سه جهادی است که در قرآن و روایات ما به آن اشاره شده است و با منطق قرآن کریم، بزرگترین جهاد، جهادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد تبیین در درجه اول از وظایف حوزویان است

جهاد تبیین در درجه اول از وظایف حوزویان است