موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان كشوري - همسان سازي حقوق - عبدالكريم حسن - بغداد بونجاح - بازنشستگان تامين اجتماعي - تيم ملي واليبال - نقل و انتقالات - واليبال ايران - سفر رييس ومهور - علائم سرماخوردگي - سفير ايران در اسپانيا - تصادفات درون شهري - پائولو سورنتينو - پيشنهاد خارجي بيرانوند - اسپانسر باشگاه پرسپوليس - تاكسي هاي اينترنتي - تفاهمنامه همكاري - شگفتي هاي جام حذفي - بيليارد بانوان - شركت هوآوي - زندان گوآنتانامو

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 22:272022-06-07فرهنگي

ضرغامی: واگذاری زمین معوض به مالکان حریم و تپه «کلار» در کلاردشت


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با جمع بندی لازم به این نتیجه رسیدیم که به مردم زمین معوض برای کشاورزی داده تا کاوش در این منطقه شروع شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کلاردشت، سیدعزت الله ضرغامی در سفر به مازندران طی بازدید میدانی از تپه کلار در کلاردشت بازدید کرد.

تپه کلار مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد در شهرستان کلاردشت، روستای لاهو واقع شده و این اثر در تاریخ 15 آذر 1344با شمارهٔ ثبت 489 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این تپه با پستی بلندی های موجود در آن از سطح دشت بین 7 تا 12متر ارتفاع و به مساحت حدود 5 هکتار و قطر 300 متر به صورت بیضی شکل به نظر می رسد.

وی ضمن بیان اینکه این تپه بسیار فوق العاده است، اظهار کرد: مطالعات و کارهای مقدماتی در آن تپه انجام و این تپه بسیار ارزشمند است، این تپه می تواند یک دوره تاریخی را از دوره جغرافیا ایران مشخص کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مشکلات حریم که در بیشتر مناطق کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: مردم و کشاورزان نسبت به این عرصه دچار مشکل شدند.

ضرغامی به عدم دخالت در این تپه اشاره و اظهار کرد: این تپه اکتشاف و حفاری نشده است.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر اعتباری برای این تپه نداریم،گفت: این تپه تا زمان اکتشاف باید به همین حالت باق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرغامی: واگذاری زمین معوض به مالکان حریم و تپه «کلار» در کلاردشت

ضرغامی: واگذاری زمین معوض به مالکان حریم و تپه «کلار» در کلاردشت