مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 18:072022-06-07فرهنگي

فراستی:«عنکبوت مقدس» یک اثر مفلوک و حقیر است/«موقعیت مهدی» بوی آوینی می دهد


«عنکبوت مقدس» یک اثر مفلوک، حقیر بی همه چیز و بی وطن و غلط است، پس اصلا غلط کرده بتواند به امام رضا(ع) توهین کند، اصلا در این حد نیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مسعود فراستی در برنامه نادرترین سردار در زنجان اظهار داشت: مشکل سینمای ما این است که فرم ندارد و وقتی فرم ندارد یعنی هیچ چیز ندارد، امروز ما پس از گذشت 40 سال به یک سینمای انقلابی نرسیده ایم.

این منتقد سینما گفت: بعد از چهار دهه هنوز به سینمایی نرسیده ایم که بتوانیم بگوییم سینمای ما سینمای مردم و انقلاب است و سینما نداریم و فقط چندین فیلم خوب وجود دارد که عمدتاً راجع به جنگ است، همانند مجموعه روایت فتح، دیدبان، مهاجر و.

که خوشبختانه فیلم موقعیت مهدی که بوی آوینی و روایت فتح را می دهد نیز جزو فیلم های خوب بود.

وی تصریح کرد: ما در هیچ زمینه ای فرهنگ نقد نداریم و همین فرهنگ ما را عقب انداخته است و هنوز در گام های اولیه و در حال آزمون و خطا هستیم.

فراستی با انتقاد از اینکه این آزمون و خطا همچنان در سینمای ما ادامه دارد و بها ندادن به نقدهای سینمایی از دیگر مشکلات ماست، افزود: متاسفانه فرهنگ نقد در بحث سیاست، اقتصاد و هنر را برنمی تابیم و همین موضوع موجب عقب ماندگی ما می شود، چرا که چیزی بیرون از نقد اتفاق نمی افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراستی:«عنکبوت مقدس» یک اثر مفلوک و حقیر است/«موقعیت مهدی» بوی آوینی می دهد

فراستی:«عنکبوت مقدس» یک اثر مفلوک و حقیر است/«موقعیت مهدی» بوی آوینی می دهد