مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 08:022022-06-07اقتصادي

12 هزار و 300 هکتار از کشتزارهای غلات خراسان شمالی علیه آفت سن سمپاشی شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سمپاشی 12 هزار و 300 هکتار از کشتزارهای غلات این استان علیه سن مادری و پوره از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد محمد زاده، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: سمپاشی 12 هزار و 300 هکتار از کشتزارهای غلات این استان علیه سن مادری و پوره از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون انجام شد.

وی گفت: این میزان مبارزه در گندمزارها و جوزارهای استان انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: از مجموع سطح مبارزه شده در اراضی غلات 10 هزار و 300 هکتار مربوط به سن مادری و 2 هزار هکتار نیز مربوط به سن پوره است.

وی ادامه داد: به نوعی 30 هزار هکتار از کشتزارهای غلات استان در معرض تهدید سن گندم است که کشاورزان باید مبارزه شیمیایی با این آفت را جدی بگیرند.

محمد زاده گفت: کمبود بارش باران و گرم شدن هوا به ضرر کشتزارها است اما برای آفت سن شرایط مطلوبی است چرا که سن گندم گرما دوست و خشکی پسند است، که زاد و ولد خواهد کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اینک کشتزارهای دیم استان ضعیف هستند که بعضا کشاورزان رغبتی برای مبارزه شیمیایی ندارند که این امر نیز می تواند تهدید کننده باشد، سن گندم در این اراضی به راحتی تغذیه خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 هزار و 300 هکتار از کشتزارهای غلات خراسان شمالی علیه آفت سن سمپاشی شد

12 هزار و 300 هکتار از کشتزارهای غلات خراسان شمالی علیه آفت سن سمپاشی شد