مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 07:572022-06-07پزشكي

خطرات مصرف الکل های دست ساز


رییس بخش مسمومیت های بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه مسمومیت با الکل های حاوی متانول زمانبر است، گفت: عمده بیماران بین 8 تا 12 ساعت بعد از مصرف مواد سمی دچار نشانه های مسمومیت می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، شاهین شادنیا، درباره افزایش موارد مسمومیت با الکل های سمی اظهار کرد: اغلب موارد مسمومیت هایی است که به بهانه تفریح، اقدام به مصرف مشروبات دست ساز و سمی کرده اند.

وی با بیان اینکه الکل هایی که به صورت دست ساز و یا قاچاق وارد کشور می شود زمینه ساز بروز مسمومیت های خطرناک می شوند، افزود: در کشور ما تولید و واردات مشروبات الکلی ممنوع است و مشروبات الکلی که به صورت قاچاق از سایر کشورها وارد می شود، حاوی الکل اتانول با غلظت های مختلف هستند.

شادنیا با تاکید بر اینکه مصرف الکل های اتیلیک یا اتانول سمیت جدی و خطر مرگ و میر برای افراد ندارد، اضافه کرد: صرفاً مصرف بیش از حد این مشروبات الکلی می تواند خطرناک باشد.

وی با بیان این موضوع که مشروبات الکلی که به صورت قاچاق وارد کشور و یا به صورت غیرمجاز تهیه می شود خطرات جدی برای مصرف کننده به همراه دارد، ادامه داد: معمولاً افراد سودجو در مراحل ساخت این مواد از الکل های حاوی متانول و سمی استفاده می کنند و همین موضوع زمینه ساز بروز مسمومیت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات مصرف الکل های دست ساز

خطرات مصرف الکل های دست ساز