مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 14:222022-06-06پزشكي

ترشحات ضایعات پوستی در آبله میمون عامل انتقال بیماری


ضایعات پوستی در آبله میمونی پس از 3 روز از علائمی چون تب و لرز ظاهر می شود.

- شیوا شبانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه ضایعات پوستی در آبله میمونی پس از 3 روز از علائمی چون تب و لرز ظاهر می شود اظهار کرد: این ضایعات عمدتاً از ناحیه دست ها و صورت شروع یافته و معمولاً پس از دو برطرف می شوند.

وی افزود: آبله میمونی از حیواناتی چون میمون و جوندگان به انسان منقل می شود و برخلاف آبله مرغان موارد ابتلا انسان به انسان کمتری دارد.

فوق تخصص بیماری های عفونی تأکید کرد: ضایعات پوستی در این بیماری حاوی ترشحاتی است و در مواجهه با افراد بیمار باید به شدت مراقب آن بود چراکه می تواند این بیماری را منقل کند.

شبانی در ادامه خاطرنشان کرد: برای برخورد با بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی 4 نوع احتیاطات استاندارد، تماسی، قطرات و ریزقطرات را رعایت می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس در فرد مبتلا به آبله میمونی می تواند روی سطوح بنشیند لازم است پزشک و کادر درمان در مواجهه با آن هم احتیاطات تماسی و هم احتیاطات (استفاده همزمان از گان و دستکش) قطرات را رعایت کنند.

فوق تخصص بیماری های عفونی تأکید کرد: بیماران باید در احتیاطات ریزقطرات در اتاق دربسته و دارای تهویه مناسب بستری باشد و کادر درمان در مواجهه با آن ضمن رعایت مجد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترشحات ضایعات پوستی در آبله میمون عامل انتقال بیماری

ترشحات ضایعات پوستی در آبله میمون عامل انتقال بیماری