مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 15:222022-06-01اقتصادي

تعداد یوزپلنگ های آسیایی باقی مانده در ایران


مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی درباره آخرین وضعیت یوزپلنگ های آسیایی موجود در زیستگاه های طبیعی حیات وحش ایران توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مرتضی پورمیرزای مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: با احتساب یوزهایی که احتمالا شناسایی نشده اند، جمعیت این گونه در ایران زیر 30 فرد برآورد می شود.

پورمیرزای اظهار کرد: براساس آخرین آمار مربوط به یوزهای بالغ و جدا از مادر، در سه سال اخیر تعداد این یوزها به 12 فرد می رسد.

همچنین مدتی بعد نیز یکی از یوزها که چند وقتی مشاهده نشده بود، شناسایی شد و این تعداد به 13 فرد رسید.

در این مدت از میان توله های متولدشده، استقلال یا مرگ شش توله به اثبات نرسیده و بنابراین همچنان ممکن است به آمار افزوده شود.

وی با اشاره به استان های محل زندگی این یوزهای آسیایی گفت: یک یوز در خراسان جنوبی، 3 یوز در یزد و 9 یوز در توران سمنان زندگی می کنند.

پورمیرزای ضمن اشاره به احتمال وجود یوزهای بیشتر که هنوز شناسایی نشده اند، اظهار کرد: امکان دارد یوزهای بیشتری خارج از مناطق حفاظت شده و دید دوربین های ما وجود داشته باشند.

این یوزهایی که وضعیت آن ها گزارش شده، در مناطق حفاظت شده دیده شده اند و یوزهایی در خارج از زیستگاه دیده می شوند، با تصویربرداری دقیقی گزارش نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد یوزپلنگ های آسیایی باقی مانده در ایران

تعداد یوزپلنگ های آسیایی باقی مانده در ایران