مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 08:322022-06-01حوادث

شناسایی کمتر از 30 قلاده یوزپلنگ آسیایی در کشور


مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی با اشاره به آخرین وضعیت یوزپلنگ های آسیایی موجود در زیستگاه های طبیعی حیات وحش گفت: با احتساب یوزهایی که احتمالا شناسایی نشده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مرتضی پورمیرزای در گفت وگو با ایسنا با تشریح وضعیت یوزهای باقی مانده در زیستگاه خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار مربوط به یوزهای بالغ و جدا از مادر، در سه سال اخیر تعداد این یوزها به 12 فرد می رسد همچنین مدتی بعد نیز یکی از یوزها که چند وقتی مشاهده نشده بود، شناسایی شد و این تعداد به 13 فرد رسید.

در این مدت از میان توله های متولد شده، استقلال و یا مرگ شش توله به اثبات نرسیده بنابراین همچنان ممکن است به آمار افزوده شوند.

وی با اشاره به استان های محل زندگی این یوزهای آسیایی گفت: یک یوز در خراسان جنوبی، سه یوز در یزد و 9 یوز در توران سمنان زندگی می کنند.

پورمیرزای ضمن اشاره به احتمال وجود یوزهای بیشتر که هنوز شناسایی نشدند، اظهارکرد: امکان دارد یوزهای بیشتری خارج از مناطق حفاظت شده و دید دوربین های ما وجود داشته باشند.

این یوزهایی که وضعیت آن ها گزارش شده در مناطق حفاظت شده دیده شده اند و یوزهایی در خارج از زیستگاه دیده می شوند با تصویربرداری دقیقی گزارش نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی کمتر از 30 قلاده یوزپلنگ آسیایی در کشور

شناسایی کمتر از 30 قلاده یوزپلنگ آسیایی در کشور