مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 15:572022-05-31بين الملل

قانون حمایت از زبان فرانسه در کبک و نقض فاحش حقوق بشر


کانادا قانون حمایت از زبان فرانسه را در حالی به تصویب رساند که منتقدان آن معتقدند این اقدام نقض حقوق و آزادی های اساسی مانند حق بیان آزاد و حق انصاف در پروسه های دولتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نسخه نهایی آخرین قانون حمایت از زبان فرانسه در کبک با 78 رأی موافق در مقابل 29 رأی مخالف به تصویب رسید.

این یک قانون پیچیده در مورد خدمات زبان انگلیسی و الزامات بیشتر برای استفاده از زبان فرانسه در مراکز دولتی و محیط های کاری خصوصی است.

بخش های مختلف در طی سه سال آینده اجرایی خواهد شد.

اما هدف روشن است: افزایش استفاده از زبان فرانسوی در تمام جنبه های جامعه کبک.

اما انتقادات بسیاری به این قانون وجود دارد که اساسی ترین آن اجباری کردن استفاده از زبان فرانسوی در محل های کار و خدمات دولتی است که حقوق و آزادی های اساسی مانند حق بیان آزاد، حق انصاف در پروسه های دولتی و دادرسی منصفانه، را نقض می کند.

افراد بسیاری در جامعه انگلیسی زبان مونترال ، گروه های بومی و سایر اقلیت های زبانی در جوامع مهاجر کبک، مخالف اجرایی شدن این قانون هستند.

هیات مدارس انگلیسی زبان مونترال معتقد است که طبق بند 23 منشور حقوق و آزادی های کانادا، لایحه 96 حق جامعه انگلیسی زبان را برای مدیریت و کنترل موسسات آموزشی خود نقض می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون حمایت از زبان فرانسه در کبک و نقض فاحش حقوق بشر

قانون حمایت از زبان فرانسه در کبک و نقض فاحش حقوق بشر