مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 09:172022-05-31پزشكي

خواص آبغوره برای بدن، از کاهش چربی خون تا درمان کمردرد


کاهش چربی خون، کاهش درد، حفظ سیستم گوارش بدن، کاهش فشار خون، زیبایی پوست و حفظ سلامت کبد از جمله خواص آبغوره برای بدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کم کم به فصل گرفتن آبغوره نزدیک می شویم، آبغوره از انگورهای ترش نرسیده تهیه می شود و از نظر طب سنتی دارای طبع سرد و خشک است و از آن برای درست کردن انواع ترشی استفاده می شود؛ آب انگور نرسیده یا همان آبغوره به میزان زیادی آنتی اکسیدان در خود دارد که نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، از غوره برای تهیه آب غوره استفاده می کنند.

ابتدا دانه های غوره را آب گیری می کنند، این آب را چند دقیقه می جوشانند و می گذارند ته نشین شود، بعد آن را در بطری های شیشه ای دردار نگه می دارند؛ مدت زمان جوشاندن آب غوره بر رنگ آن تأثیر دارد، رنگ آب غوره از سبز روشن تا قهوه ای تیره متفاوت است؛ برای تهیه آب غوره می توان از انواع مختلف انگور استفاده کرد، ولی انواع بدون هسته آن، مانند کشمشی بهتر است.

  آبغوره به پاک سازی و شفاف سازی پوست کمک می کند ‎مریم رضایی، کارشناس تغذیه و مواد غذایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه آبغوره حاوی مواد مغذی بسیاری است که برای چاقی مفرط و پوست بدن فواید زیادی دارد، اظهار داشت: آبغوره با افزایش اسیدیته معده باعث هضم بهتر غذاهای چرب و سنگین می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص آبغوره برای بدن، از کاهش چربی خون تا درمان کمردرد

خواص آبغوره برای بدن، از کاهش چربی خون تا درمان کمردرد