مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 19:422022-05-29بين الملل

زلنسکی برای اولین بار از زمان شروع جنگ از کی یف خارج شد


رییس جمهور اوکراین برای اولین بار پس از شروع درگیری ها در این کشور در یکی از مناطقی که به تازگی توسط نیروهای اوکراینی پس گرفته شده است، حضور پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه برای اولین بار از کی یف خارج شده و از شهر خارکیف در شمال شرق این کشور بازدید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه سی اِن اِن ، زلنسکی در بازدید از این منطقه که اخیراً از نیروهای روسی پس گرفته شده است، از وضعیت عملیاتی منطقه مطلع شده و نشستی را با مقامات محلی از جمله فرماندهان نظامی برگزار کرد.

با وجود گزارش های گسترده رسانه های غربی درباره عقب نشینی قابل توجه روس ها از منطقه خارکیف، اولگ سینگوبوف رییس دولت نظامی این منطقه در جلسه با زلنسکی گفت، 31 درصد از خارکیف همچنان تحت تسلط روس ها بوده و 5 درصد نیز پس گرفته شده است.

به گفته این مقام اوکراینی، در مناطق آزاد شده ، با وجود تداوم حملات توپخانه ای و خمپاره ای روس ها، عملیات مین روبی در حال انجام است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندار بخشی از لوهانسک که تحت کنترل دولت مرکزی کی یف قرار دارد گفت، نیروهای روس روز یکشنبه حملات توپخانه ای سنگینی را به منظور تصرف شهر سیوِرودونتسک انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلنسکی برای اولین بار از زمان شروع جنگ از کی یف خارج شد

زلنسکی برای اولین بار از زمان شروع جنگ از کی یف خارج شد