مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 09:072022-05-28اقتصادي

برداشت 1200 تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری 400 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی رفته و از هر هکتار 3 تن گل محمدی برداشت شده است.

- حسین برزگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سال جاری 400 هکتار از اراضی استان به کشت گل محمدی اختصاص یافت که در هر هکتار 3 تن و در مجموع یک هزار و 200 تن گل محمدی برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشترین اراضی زیر کشت این گونه در شهرستان های فارسان، بروجن، خانمیرزا و شهر فرخشهر واقع است، افزود: با توجه به افزایش قیمت گل محمدی به هر کیلوگرم 50 هزارتومان، کاشت این گل به باغداران توصیه می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری کشاورزی قراردادی گل محمدی مطرح است یعنی مراکزی در استان فعال شدند که این گل را به صورت نهال پرورش می دهند و در اختیار تولیدکننده می گذارند و محصول این نهال را می خرند.

برزگر اظهار داشت: با آغاز این طرح از این به بعد خاکی زیر کشت گل محمدی نخواهد رفت مگر اینکه پیمانکار با خود کشاورز قرارداد ببندد و نهال و نهاده پیش از تولید را به او تحویل و خرید گیاه تولیدشده را تضمین دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 1200 تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

برداشت 1200 تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری