مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 09:372022-05-27پزشكي

توزیع 10 قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از مجوز سازمان غذا و دارو به 20 داروی گیاهی کمک کننده در درمان کرونا و توزیع 10 قلم از آنها در بازار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح های تحقیقاتی جهت استفاده از ظرفیت های طب ایرانی برای کمک به بهبود مبتلایان کرونا توضیح داد: بیش از 100 طرح تحقیقاتی در حوزه طب ایرانی و گیاهان دارویی برای کمک به پیشگیری و درمان کرونا در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف از ابتدای این بیماری در کشور آغاز شد.

مجوز وزارت بهداشت به 20 داروی گیاهی کمک کننده در درمان کرونا وی درباره به نتیجه رسیدن طرح ها و چگونگی ارایه مجوز به داروهای گیاهی، گفت: نتایج برخی از طرح ها منجر به تولید داروی گیاهی برای کمک به درمان کرونا شد؛ به طوری که حدود 20 مجوز دارویی-گیاهی (فرآورده طبیعی) از سوی سازمان غذا و دارو داده شد و از این تعداد 10 دارو در بازار دارویی کشور توزیع شد.

حسینی یکتا درباره اثربخشی داروهای گیاهی مجوز گرفته از سوی سازمان غذا و دارو در کمک به درمان بیماران کرونا، گفت: مجوز این فرآورده ها بر اساس طرح های تحقیقاتی انجام شده است و در طرح تحقیقاتی مشخص است که هر یک از این فرآورده های طبیعی بر روی چه علامتی و چه متغیری تاثیر خواهند داشت و بر همان اساس نیز مورد استفاده قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 10 قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

توزیع 10 قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا