مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 23:022022-05-24بين الملل

ترکیه و اشغالگری در شمال عراق؛ خشم عراقی ها دامن آنکارا را می گیرد؟


تداوم اشغالگری ترکیه در شمال عراق و ادامه حملات این کشور به این منطقه، واکنش هایی را از پی داشته است، چه در عرصه دیپلماتیک و چه در عرصه میدان.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عراق مدت هاست که با مسئله تجاوز سرزمینی و حملات هوایی ترکیه روبه روست.

نظامیان ترکیه در هماهنگی با سیاست ها و مواضع مقامات منطقه کردستان به حملات خود ادامه می دهند و به هشدارهای دولت مرکزی بغداد بی توجه اند.

حضور نظامی ترکیه در اراضی شمال عراق و استقرار نیروهای آن در پایگاه نظامی زلیکان به مصداقی از اشغالگری و تصرف خاک برای جامعه عراق تبدیل شده است؛ جامعه ای که در سالیان گذشته، تجربه تلخی از اشغالگری داشته و در آرمان ملی خود، رهایی از این وضعیت را جست وجو می کند.

نگاه اجمالی تداوم حملات نظامیان ترکیه به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی در مرزهای شمالی عراق، این کشور را ناامن کرده و موجب اعتراضات ملی شده است.

جریان های سیاسی و شخصیت های برجسته عراقی علاوه بر اهداف نظامی، اهدافی سیاسی و اقتصادی را نیز برای این سیاست های خصمانه ترکیه متصورند.

راهبرد پایگاه سازی آنکارا در اراضی شمال عراق تا جایی پیشرفت کرده که 36 پایگاه و مقر نظامی کوچک و بزرگ در شمال عراق احداث کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه و اشغالگری در شمال عراق؛ خشم عراقی ها دامن آنکارا را می گیرد؟

ترکیه و اشغالگری در شمال عراق؛ خشم عراقی ها دامن آنکارا را می گیرد؟