مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 06:572022-05-23سياسي

مردم گردو غبار را جدی بگیرند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شهروندان ایلامی خواست ورود توده گرد و غبار که روز دوشنبه دوم خرداد وارد استان می شود را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر علی نیکو نهاد در حاشیه نشست ستاد بحران در گفت وگوی خبری اظهار داشت: براساس اعلام مرکز هواشناسی عصر روز دوشنبه توده جدید گرد و غبار وارد استان می شود که تا روز سه شنبه حجم ذرات زیادتر هم می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ذرات وارده این بار بسیار کوچکتر از دو میکرون است به شهروندان توصیه می شود حتما همه در و پنجره ها را ببندند و از منزل خارج نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افراد حتما در منزل از ماسک استفاده کنند و از روشن کردن کولرهای آبی خودداری کنند زیرا باعث ورود گرد و غبار به منزل می شود.

وی افزود: بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، بچه های کوچک، زنان باردار، افراد مسن و گروه های پر خطر از منزل خارج نشوند و در معرض هوا قرار نگیرند چرا که این ذرات این بار به قدری ریز هستند که تا آخرین نایژک ها وارد بدن می شوند و موجب بیماری می گردند.

نیکو نهاد اظهار داشت: هرچند فوریت های پزشکی در آمادگی کامل هستند اما تلاش ما حفاظت فردی است که از بیمار شدن افراد پیشگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم گردو غبار را جدی بگیرند

مردم گردو غبار را جدی بگیرند