مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 07:572022-05-22پزشكي

میزان اثرگذاری واکسن آبله بر «آبله میمونی»


یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه هنوز نمی دانیم که آبله میمون می تواند به پاندمی و همه گیری در جهان بدل شود یا خیر، گفت: آبله میمونی یک بیماری ویروسی بوده و توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود که یکی از اعضای خانواده ویروس های آبله است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مسعود یونسیان در گفت وگو با ایسنا، درباره بیماری آبله میمونی که تاکنون در 12 کشور جهان مواردی از آن گزارش شده است، گفت: آبله میمونی یک بیماری ویروسی بوده و توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود که یکی از اعضای خانواده ویروس های آبله است.

افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، بثورات پوستی و تاول هایی روی برخی نقاط پوست شان ایجاد می شود و تماس با افراد آلوده می تواند منجر به انتقال و سرایت این بیماری شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد آبله میمونی خیلی شدید نباشد و حداقل گزارشات اولیه آن حکایت از شدت بالای این بیماری ندارند، گفت: باید منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری از این بیماری منتشر شود و ببینیم که مبتلایان چه سرنوشتی پیدا می کنند.

یونسیان گفت: باید توجه کرد که برخی بیماری های ویروسی بازپدید هستند؛ یعنی در گذشته بودند، از بین رفتند و در حال حاضر مجددا ظاهر شدند و ما از آن ها دانش قبلی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان اثرگذاری واکسن آبله بر «آبله میمونی»

میزان اثرگذاری واکسن آبله بر «آبله میمونی»