مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:472022-05-21دانش

گام هایی در حوزه علم و فناوری در دهه پیش رو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در یادداشت امیدوار آمده است: در دهه های پس از جنگ و در حوزه علم و فناوری چه تحلیلی را می توان به لحاظ عملکرد کلان ارایه داد؟ به زعم نویسنده اگر دهه 70 را به دلیل ورود دانشگاه ها به عرصه توسعه کمی از یکسو و گسترش دوره .

- رییس پژوهشگاه مواد و انرژی طی یادداشتی با تاکید بر استراتژی دستاورد محوری، گام هایی در حوزه علم و فناوری در دهه پیش رو ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در یادداشت امیدوار آمده است: در دهه های پس از جنگ و در حوزه علم و فناوری چه تحلیلی را می توان به لحاظ عملکرد کلان ارایه داد؟ به زعم نویسنده اگر دهه 70 را به دلیل ورود دانشگاه ها به عرصه توسعه کمی از یکسو و گسترش دوره های آموزش دانشگاهی اعم از کارشناسی و تا حدی کارشناسی ارشد، دهه آموزش و اگر دهه 80 را به دلیل گسترش دوره های دکترا و وارد شدن افراد دانش آموخته دهه قبل به این دوره و نیز سیاست های توسعه تعداد مقالات و جایابی کشور در دنیا در عرصه تولید علم، دهه پژوهش بنامیم، جا دارد که دهه نود را به دلیل تصویب قانون شرکت های دانش بنیان در اواخر دهه قبل و آماده شدن بستر قانونی برای این دسته شرکت ها، دهه ورود شرکت های دانش بنیان در عرصه علم و فناوری کشور بنامیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام هایی در حوزه علم و فناوری در دهه پیش رو

گام هایی در حوزه علم و فناوری در دهه پیش رو