مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-21سياسي

خطیب زاده: تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود:در خصوص تامین حقابه ایران از رودخانه مرزی هیرمند از سوی افغانستان در سیستان و بلوچستان، - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از مجاری حقوقی موضوع برقراری حقابه ایران از رودخانه هیرمند را پیگیری می کنیم تا حقابه این رودخانه مرزی که ایران مستحق آن است از سوی افغانستان تامین شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود:در خصوص تامین حقابه ایران از رودخانه مرزی هیرمند از سوی افغانستان در سیستان و بلوچستان، کمیسر های عالی آب دو کشور مراوداتی با هم داشته اند.

وی تاکید کرد: تامین حقابه ایران که باید محقق می شده تا به امروز محقق نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: زیرساخت های خوبی در مرز دوغارون وجود دارند که روند ترانزیت، صادرات و واردات را تسهیل کرده و امید است در آن سوی مرز و در افغانستان هم چنین امکاناتی فراهم شود.

خطیب زاده افزود: تجهیزات و امکانات مناسبی در حوزه ارایه خدمات به رانندگان ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون پیش بینی شده که باز هم جای ارتقا دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب زاده: تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می شود

خطیب زاده: تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می شود