مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-21بين الملل

خطیب زاده: تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می شود


سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه، زیرساخت های خوبی در مرز دوغارون وجود دارند که روند ترانزیت ، صادرات و واردات را تسهیل کرده است، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از مرز دوغارون اظهار کرد: در خصوص تامین حقابه ایران از رودخانه مرزی هیرمند از سوی افغانستان در سیستان و بلوچستان، کمیسرهای عالی آب دو کشور مراوداتی با هم داشته اند.

  وی افزود: تامین حقابه ایران که باید محقق می شده تا به امروز محقق نشده است.

  سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: زیرساخت های خوبی در مرز دوغارون وجود دارند که روند ترانزیت ، صادرات و واردات را تسهیل کرده و امید است در آن سوی مرز و در افغانستان هم چنین امکاناتی فراهم شود.

  خطیب زاده افزود: تجهیزات و امکانات مناسبی در حوزه ارایه خدمات به رانندگان ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون پیش بینی شده که باز هم جای ارتقا دارد.

وی ادامه داد: هدف از بازدید از معبر بین المللی دوغارون آشنایی میدانی با این کانون افتصادی است و بخش های مختلف مرز دوغارون نشان دهنده حسن همسایگی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است.

او اضافه کرد: مرز دوغارون یکی از مهترین مرزهای زمینی کشور است که نقش بسزایی در توسعه روابط ایران و افغانستان دارد و روابط د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب زاده: تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می شود

خطیب زاده: تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می شود