مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 18:372022-05-18فرهنگي

ثبت 375 اثر تاریخی و فرهنگی هرمزگان در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از ثبت 375 اثر تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملموس و ناملموس ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سهراب بناوند در خصوص ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در استان عنوان کرد: 375 اثر تاریخی و فرهنگی جزء آثار ملموس و ناملموس به ثبت آثار ملی رسیده که 200 اثر، بنای تاریخی محسوب می شود.

وی ادامه داد: از باب تکثر و تنوع در سطح بالایی قرار داریم به عنوان نمونه در حوزه بناهای تاریخی، کاروان سراها، راهدارخانه ها، آب انبارها، کانال های آب، خانه ها و قلعه های تاریخی، مکتب خانه، حمام و آرامگاه ها ازجمله آن هاست.

در حوزه مردم شناسی، باستان شناسی و آثار و اشیای تاریخی متنوعی در اختیار داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به کمبود اعتبارات کافی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات، برنامه های این سازمان با چالش و مشکل مواجه می شود، آثار تاریخی نیاز به مرمت دارند، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله نیز موجب آسیب و تخریب این بناها می شود و نیاز به بازسازی دارند و نیازهایی که در بخش های مختلف احساس می شود.

بناوند با اشاره به اینکه با این میزان اعتبارات صرفاً آثاری که در معرض خطر هستند را می توانیم در اولویت قرار دهیم، افزود: چنانچه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 375 اثر تاریخی و فرهنگی هرمزگان در فهرست آثار ملی

ثبت 375 اثر تاریخی و فرهنگی هرمزگان در فهرست آثار ملی