مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:272022-05-18پزشكي

3 باور غلط درباره تغذیه سالم/ از روغن دنبه تا ظروف پخت و پز


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با اشاره به اینکه همیشه باورهای نادرستی وجود دارد که بر رژیم غذایی روزانه ما اثرمی گذارند، گفت: نکته اینجاست که معمولا هم ذره ای حقیقت در آنها وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گلبن سهراب، با اشاره به اینکه باورهای غذایی نادرست سلامت جامعه را تهدید می کند، اظهار کرد: متأسفانه تغییر در الگوی غذایی غلطی که سال ها در بین عموم تثبیت شده، کار دشوار و پیچیده ای است، ضمن این که مداومت این الگوی اشتباه غذایی می تواند به قیمت از دست دادن سلامت تمام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از اشتباهات رایج تصور سالم بودن روغن های حیوانی مثل روغن دنبه است تاکید کرد: استفاده از روغن دنبه عامل بروز بیماری های قلب و عروقی است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روغن دنبه به هیچ عنوان برای برای افراد کم تحرک، سالمندان و بیماران قلبی، توصیه نمی شود خاطرنشان کرد: برای مثال مداومت مصرف دنبه برای کسانی که فعالیت بدنی مناسبی ندارند و بی تحرک هستند، می تواند منجر به گرفتگی عروق و ابتلاء به بیماری های قلبی شود.

سهراب خاطرنشان کرد: چربی های منجمد که به دلیل کثرت اجزای عرضی به حالت جامد در آمده اند، برای تغذیه مناسب نیستند و مصرف نابه جا و بیش از حد روغن دنبه در افرادی که قوه هاضمه آنان قوی نیست،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 باور غلط درباره تغذیه سالم/ از روغن دنبه تا ظروف پخت و پز

3 باور غلط درباره تغذیه سالم/ از روغن دنبه تا ظروف پخت و پز