مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:172022-05-18اقتصادي

مبارزه با پوره سن غلات در مزارع همدان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: عملیات اجرایی مبارزه با پوره سن غلات در سطح مزارع آبی و دیم، گندم و جو شهرستان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، احمد قدیمی گرجای ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سن غلات می تواند در مراحل مختلف رشد خود شامل سن مادر و پوره سن، به محصول غلات خسارت وارد کند اظهار کرد: این آفت در مرحله سن مادر می تواند با حذف جوانه یا تغذیه از برگ خسارت کم و در مرحله پوره با تغذیه از دانه باعث بروز خسارت کیفی به محصول شود.

وی با بیان اینکه به همین منظور عملیات اجرایی مبارزه با پوره سن غلات در سطح مزارع آبی و دیم، گندم و جو شهرستان آغاز شده است گفت: در حال حاضر حدود 55 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت غلات قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اضافه کرد: مبارزه با سن مادر در سطحی حدود 25 هزار هکتار و مبارزه با علف های هرز در سطحی حدود 17/5 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان انجام شده است.

وی افزود: اکیپ های آموزشی-ترویجی کار تشویق و ترغیب کشاورزان به منظور مبارزه به هنگام و موثر با پوره سن را بر عهده دارند تا کشاورزان با کمترین میزان خسارت سن غلات مواجه شوند.

قدیمی یکی دیگر از اقدامات مهم جهاد کشاورزی را تجهیز کشاورزان به انواع سمپاش ها عنوان کرد و تجهیز ناوگان سمپاشی را در راستای کمک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با پوره سن غلات در مزارع همدان

مبارزه با پوره سن غلات در مزارع همدان