مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 19:272022-05-17بين الملل

ریابکوف: امنیت سوئد و فنلاند با عضویت در ناتو تقویت نمی شود


یک دیپلمات ارشد روسیه گفت، فنلاند و سوئد با پیوستن به ناتو امنیت خود را تقویت نمی کنند، بلکه در مسیر از دست دادن بیشتر حاکمیت خود هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین ا لملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت امور خارجه روسیه غروب سه شنبه به وقت تهران گفت، فنلاند و سوئد با پیوستن به ناتو امنیت خود را تقویت نمی کنند، بلکه در مسیر از دست دادن بیشتر حاکمیت خود هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس سرگیی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه  اظهار داشت: اکنون مشخص شده است که این کشورها با تمام قوا به سمت از دست دادن بخش قابل توجهی از حاکمیت خود پیش می روند.

سیاست آنها به هیچ عنوان در استکهلم و هلسینکی تعیین نمی شود.

من می گویم که آنها در بسیاری از جنبه های کلیدی که مربوط به تضمین امنیت آنها است، از جمله جنبه های نظامی دنباله رو خواهند بود.

امنیت آنها تقویت نخواهد شد.

ریابکوف تصمیم فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو را اشتباهی جدی توصیف کرد و گفت: این دو کشور برای چندین دهه از مزایای آنچه که وضعیت بی طرف نامیده می شد برخوردار بودند.

به گفته این دیپلمات ارشد، صرف نظر از اینکه فنلاند و سوئد به طور رسمی بخشی از ناتو بشوند یا خیر، رفتار این دو کشور از بسیاری جهات ضد روسی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریابکوف: امنیت سوئد و فنلاند با عضویت در ناتو تقویت نمی شود

ریابکوف: امنیت سوئد و فنلاند با عضویت در ناتو تقویت نمی شود